Вітаємо на LifeBuh. Бухгалтерія це просто
Бухгалтерські курси - Бухгалтерський супровідБухгалтерські курси - Бухгалтерський супровідБухгалтерські курси - Бухгалтерський супровід
(096) 091 94 04
life.buh.7@gmail.com
вул. Магістратська 88, офіс 212

Як зберігати первинку з метою обліку товарних запасів?

У Головному управлінні ДПС в Івано-Франківській області нагадують, що облік запасів товарів зобов’язані вести фізичні особи – підприємці, які здійснюють розрахункові операції та перебувають на загальній системі оподаткування, фізичні особи – підприємці платники єдиного податку третьої групи, які є  платниками ПДВ та фізичні особи – підприємці платники єдиного податку, які торгують технічно складними побутовими товарами, що підлягають гарантійному ремонту; лікарськими засобами та виробами медичного призначення; ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.   

Водночас фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої групи відповідно до норм Податкового кодексу України звільнені від обов’язку застосовувати РРО чи ПРРО при здійсненні господарської діяльності, а також не зобов’язані вести облік товарних запасів. 

Порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, затверджений наказом Мінфіну від 03.09.2021 №496, набрав чинності з 26 листопада 2021 року. 

Відповідно до цього Порядку платники податків, які відповідно до законодавства проводять розрахункові операції з застосуванням РРО або ПРРО, зобов’язані вести облік всіх товарних запасів, а не певних товарів, за місцем їх реалізації. Облік товарних запасів ведуть фізичні особи – підприємці шляхом постійного внесення до форми ведення обліку товарних запасів інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів, які є невід’ємною частиною такого обліку.

Підприємець, який здійснює діяльність у декількох місцях продажу (господарських об’єктах), веде облік товарних запасів також за кожним окремим місцем продажу на підставі первинних документів, які підтверджують отримання товарів таким ФОПом, або окремим місцем продажу, та/або первинних документів на внутрішнє переміщення товарів між ФОПом та його окремими місцями продажу. Первинні документи на внутрішнє переміщення товарів є невід’ємною частиною такого обліку.

Первинні документи, на підставі яких внесено записи до Форми обліку, є обов’язковими додатками до такої форми. Внесення даних до Форми обліку щодо надходження товарів на підставі первинних документів здійснюється до початку їх реалізації.

Залишити коментар