Вітаємо на LifeBuh. Бухгалтерія це просто
Бухгалтерські курси - Бухгалтерський супровідБухгалтерські курси - Бухгалтерський супровідБухгалтерські курси - Бухгалтерський супровід
(096) 091 94 04
life.buh.7@gmail.com
вул. Магістратська 88, офіс 212

Чи можна знищити первинку після спливу строку зберігання, але до перевірки ДПС за цей період?

  • Головна
  • Новини
  • Бухоблік
  • Чи можна знищити первинку після спливу строку зберігання, але до перевірки ДПС за цей період?

Податківці у ІПК від 31.12.2021 р. № 4890/ІПК/99-00-21-02-02-06 зазначили, що зберігання первинних документів та облікових регістрів, що пройшли обробку і були підставою для складання звітності, а також бухгалтерської та іншої звітності, оформлення і передачу їх до архіву забезпечує головний бухгалтер підприємства, установи або особа, яка забезпечує ведення бухгалтерського обліку підприємства.

Строки зберігання документів, що стосуються діяльності суб’єктів господарювання, визначені наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 № 578 “Про затвердження переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів” (далі – Перелік №578).

Цим Переліком встановлено, що строки зберігання завжди обчислюються з 1 січня року, що настає за роком закінчення справи.

Терміни зберігання типових документів, затверджених Переліком №578, є мінімальними.

Але для первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності та інших документів, пов’язаних із обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством, діють строки зберігання, передбачені п. 44.3, п. 44.4 ст. 44 Кодексу (тобто 1095 днів зазвичай та 2555 днів стосовно документів з питань трансфертного ціноутворення).

Згідно із ст. 336 пп. 4.2 п. 4 “Бухгалтерський облік та звітність” розділу I Переліку № 578, строк зберігання первинних документів становить 3 роки за умови завершення перевірки державними податковими органами з питань дотримання податкового законодавства.

Аналогічну позицію висвітлено у листі Державної архівної служби України від 03.07.2013 №01.2/2629, яким наголошено на недопущенні знищення неревізованих (неперевірених) фінансових та бухгалтерських документів.

Таким чином, платники податків повинні зберігати документи у терміни, визначені Переліком №578, але ці терміни не повинні бути меншими, ніж передбачено ст. 44 Кодексу, тобто 1095 днів зазвичай та 2555 днів стосовно документів з питань трансфертного ціноутворення.

Залишити коментар